СЪРЦЕ ПОД МОЕТО СЪРЦЕ
Едва ли някога ще затупти....
... Това, обаче не ми отнема възможността да си помечтая малко за това ... мечта или блян, а може би сън.., а като се събудя.... ще бъда пак сама..., сама с болката, с отчаянието, с подигравките..., празна, без сърце под моето сърце....
Историята на моята, не, на нашата борба е дълга и тъжна. Разказвам я не често, но където и когато трябва, за поучение и полза някому.
Беше далечната 1989 година. Щастливи, млади, красиви и влюбени, аз и той. Никога не сме говорили за деца. Стигаше и все още ни стига любовта, която изпитваме един към друг и слава богу, че е тя. Живеем в малък провинциален град. Аз съм учителка, а мъжът ми работи тежка и ниско платена работа.... Преди да сключим брак, съпругът ми ми каза, че не може да има деца. Разбира се, тогава това ни най-малко не ме интересуваше. Годините минаваха, ние бяхме млади, здрави, щастливи и влюбени. Имахме много приятели и много работехме. Построихме къща, завършихме образованията си, купихме си кола, но приятелите един по един се отдалечаваха от нас – защо ли? Защото общите теми за разговор намаляха, а когато водеха децата си на гости в нас, нямаше с кого и с какво да си играят... Най-мъчно ми ставаше около новогодишните празници – купувах по 20-30 подаръка, защото приятелите ни вече имаха по 2 деца.... Утре сме на абитуриентска вечер на едно от тях, след няколко дни стават два месеца от смъртта на друго, след месец сме на сватба на трето... Все неща, които ние никога няма да изживеем и някои от тях, слава богу, но за други..., ех за други мога само да мечтая или да сънувам... Никога няма да усетя как в тялото ми расте един нов живот, няма да почувствам радостта от това да чуя думата ”МАМО”, няма да има кого да пазя да не падне и одраска коленца, няма да има кого да уча да смята и срича, няма да правя рождени дни, коледни тържества и други празници. А как ми се иска да боядисвам яйца за Великден с децата си, да им цапам нослетата за здраве с червена боя, да пека с тях